Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Goto down

Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro deusn za Fri Feb 27, 2015 7:22 pm

Já i všichni ostatní hráči se jako věrní válečníci často setkáváme s protivníky, kteří jsou nám na první pohled v mnoha atributách a schopnostech nadřazení. Může se jednat o mnohé, od obyčejného paladina, až k zapeklitému bojovému mágovi, zaklínači, assasínovi, či dokonce obyčejnému mágovi. Protivníků je mnoho. Různé druhy s různými atributami, které se v tomto topicu pokusím pokrýt.

Tenhle topic je vytvořen speciálně pro válečníky, kteří mají stejně jako já již plné zuby přeimbených povolání, které se dle vše "nedají zabít". Ovšem jak já vždycky  s radostí říkávám (a Gregor Clegane se mnou vesele souhlasí) všechno a každý se dá zabít. Musíte jen vědět jak nato. Zde v tomto topicu budou probírány postavy a jejich specifické variace na vrcholu jejich schopností. Pokusím se zahrnout v jednotlivých bodech veškeré věci, které by mohli být k užitku, či naopak klíčové k porážce toho či onoho protivníka.

Jste připraveni ? Tak jdeme nato. Jako první začneme atributami toho, za koho se vydáváme. Jinými slovy, válečníka.

"Válečník jako takový, je fyzicky nejvyspělejší povolání z celé hry. Ovšem není to pouze jeho fyzická, tupá síla, která z něho dělá tak nebezpečnou sílu na bojišti. Zkušenosti v boji, využívání bojiště ve svůj prospěch, skryté zbraně, studování protivníka, znalost v užívání různých zbraní, těžká zbroj, špinavý druh boje...je toho mnoho. V "otevřeném" boji se může válečníkovi vyrovnat jen málokdo. Proto se jej mnoho jiných povolání snaží zabít na dálku, pomocí překvapivého útoku, nebo využíváním artefaktů a magických sil. Řada válečníků jsou rovněž zkušení stratégové, šermíři a znalci lidského těla. Vědí kam zasadit nejtvrdší ránu, vědí jakou kost zlomit, aby znemožnila jeho protivníkovi povolat další odporné kouzlo. Znají dosah a ničivost různých zbraní, znají mezery v různých částech těžkého i lehkého brnění, či znají způsoby jak odzbrojit, či obejít obranu jejich cíle."

Když to všecko shrneme, máme tu několik plusů a mínusů.

1. Fyzická zdatnost, síla, výdrž, obratnost vy využívání zbraní (neplést si s ohebností a obratností rogunů ! To že víte jak dostatečně rychle obrátit meč z Vás nedělá roguna, ale válečníka)
2. Nošení těžké zbroje, díky které se dokáže válečník dostat z lecjakých potíží. Mimo to je jediný dostatečně silný charakter, aby se v takové zbroji dokázal pohybovat dostatečně rychle a obratně, aby ji využil k jejímu maximu.
3. Zkušenosti. Jak většina šermířů ví, není zkušenost jako zkušenost. Pouze válečník pozná tvrdost boje v prvních liniích. Učí se jak odklánět rány, místo toho aby je blokoval. Učí se jak využít svou zbraň co nejlépe. Ví jak musí otočit čepel meče, aby jeho švih prošel nejen skrze nepřátelský blok, ale i skrze jeho tělo. O špinavém boji ani nemluvně. Jen opravdu zkušený rváč, či válečník v poli pozná, že zbraň v rukou není jediný způsob jak paralyzovat, rozptýlit či odzbrojit svého protivníka.
4. Nikdo nemá tolik způsobů na zabití svého protivníka jako válečník. Nikdo nedokáže využít své okolí tak jako válečník. Rogunové se na bojišti pohybují, mágové jej mění, paladinové si čistí cestu díky modlitbám, černokněžníci si jej podřizují, pouze válečníka napadne během boje, kdy je jasné, že jeho zbraň je příliš těžká a velká, aby ji kvalitně využil, použít židli, či nohu stolu a ubít svého protivníka s touto zbraní k smrti. Válečník bojiště "využívá".
5. Smysly. Nikdo nemá v otevřeném boji tak ostré instinkty a smysly jako válečník. Jediná vyjímka je možná rouge, jejichž smysly jsou extrémně rychlé a přesné pro jejich assasince. Ovšem v otevřeném boji se nemůže po využití překvapujícího úderu rogun s válečníkem měřit. Leda by měl opravdu veliké štěstí. Ti nejzkušenější veteráni dokáží dle pohybů těla dokonce i sledovat pohyby své protivníka a určit tak, kam jejich úder dopadne.
6. Znalost zbraní. Co k tomu dodat. Dejte válečníkovi zbraň, pár dní aby se s ní seznámil a stává se s ní stejně nebezpečný jako leckterý paladin. Dejte mu pušku a vyrovná se průměrnému hraničáři. Dejte mu magickou hůl a ukáže nejbližším mágům jak tvrdý byl dub z níž byla vytvořena.


To jsou plusy. Teďka ty mínusy.

1. Žádná magie.
2. Žádné modlitby.
3. Žádná znalost magie.
4. Těžká zbroj může omezovat válečníka v pohybu a v jeho pohledu. Fakt, že nosí těžkou plátovou zbroj s přilbou s úzkým hledím z něj dělá poněkud neohrabaného bojovníka. V tomto případě musí sázet na svou výdrž, houževnatost a na správný okamžik k protiútoku.
5. Otevřený boj, seč je pro válečníka nejlepší možností boje, nebývá jinými povoláními příliš využívám. Mnohem snadněji Vás spečou dohromady několika firebally, než aby se namáhali a riskovali vlastní smrt.
6. Pokud není válečník opravdový křivák (jinými slovy, "ten co žije"), nevyužívá příliš často doplňky jako jsou jedy, aj. (Bomby, dynamity, vrhací zbraně atd. to už je jiná historka), artefakty, magické prsteny apod.
7. Všechny povolání mají nějaký způsob jak zablokovat, či zbrzdit Váš útok. Pokuste se je předtím o tyto výhody připravit.
8. Válečník může být mnohokrát zaslepen svým hněvem. Adrenalin je třeba využívat, né se jím nechat unášet. Ovšem to vyžaduje praxi a trénink.
9. Každé jiné povolání Vás může po využití všech vašich fint celkem drtivě zničit. Využívejte vše co můžete, abyste nepřítele zabily. Nějaké to okouzlení, lektvar navíc, či šikovně schovaná vrhací dýka, Vám jednoho dne může přijít velice vhod.
10. Válečník nečerpá sílu z žádných jiných zdrojů. Má jen svoje tělo a svůj dech. A to se časem unaví a dojde mu sil. Musí tedy své boje pokud možno ukončit co nejdříve předtím, než jej zranění a únava dostanou do kolen.

"Tohle jsou "zhruba" body, které jsem si zapsal. Můžete přidávat vlastní poznámky, zkušenosti, typy a rady."

"TEĎ K TĚM, JENŽ CHCEME ZABÍT."

1. Paladin

Áááááh naší oblíbení pánbíčkáři, fanatici a všehoznalí vypatlanci s přístupem k nekonečnému zdroji moci do doby než se s brekem dostanou na kolena a padnou před námi s prosbou o odsunutí boje najindy. Žádný válečník nemá rád paladiny. Jsou s nimi hrozné potíže a nechtějí umřít. Jsou skoro tak silní jako válečníci, což jejich zabití dělá ještě obtížnější. A jejich světlem požehnaná plátová zbroj taky není nic příjemného. Tudíž, se pojďme podívat na jejich slabiny a zkusme najít způsob jak tyhle dotěrné slizouny zadupat do země.

1. Přestože jsou paladini učení umění boje s těžkými zbraněmi jako jsou kladiva, palcáty aj. nejsou ani zdaleka tak obratní v jejich užívání jako válečníci. Jelikož většinu svého času tráví buďto v klášterech, obranou kněžích, nebo zabíjením nestvůr temnot, nestává se příliš často, aby si uměli poradit s parádní finesou, ošklivým kopancem do rozkroku (pozor na plátový poklopec !), plivancem do očí, či dokonce hákování. Něco jako složitější útočné formace a komba (klasické šikmé U, osmička, či kanec - pro více info se ptejte Mallena) jsou většině z nich (krom těch nejzkušenějších) neznámé a nepředstavují proto pro zkušeného válečníka příliš velký problém.

2. Modlitby bývají pro paladiny časem, kdy se musejí pomocí slov svatých soustředit na tu, či danou modlitbu (mohou být okamžité, či vyžadující nějaký čas). Jinými slovy je to excelentní čas, kdy jim zarazit sekeru mezi oči. Ovšem zkušení paladini umí tento proces obejít a zaútočit rovnou. Nějaký artefakt jenž brání před mocí světla, či omezuje jeho účinky Vám může být v tuto chvíli velice užitečný. Nenechejte paladina použít léčivou magii.

3. Fyzická síla aj. jsou atributy, ve kterých válečníci převyšují paladiny. Ovšem. Paladini umějí povolat moc světla, která jejich sílu pozvedne a dokonce mnohonásobně zvýší. V tuto chvíli je třeba přistupovat k paladinovi s obezřetností a hledat rytmus a slabiny v jeho stylu boje. Nedoporučuji jejich rány blokovat.

4. Zkušenosti. Jak jsem již psal výšše, paladini se válečníkům v této disciplíně nevyrovnají. Pouze bojem zocelený válečník ovšem může být natolik mazaný, aby využil paladinovi vlastní slabiny v bojovém stylu proti němu.


- doporučované zbraně - sekery, těžké meče, zahnuté dýky, řetězy, bomby, vrhací nože, řemdihy, kopí, kombinace meče a štítu
- doporučovaný styl boje - obezřetný, čekat na vyčerpání paladinovi moci a hledat v jeho nyní sebevědomím zbrklejším bojovém stylu slabiny, donutit jej využít moc světla na tak dlouho, abyste dostali příležitost k útoku. (Nejlepší by bylo vrazit mu sekeru do zad, dokud není posílený mocí světla, jelikož paladinova moc se postupem času zvětšuje a naše naopak zmenšuje), vyprovokování a urážky (paladini jsou často ve své mysli naivní, sebevědomí až arogantní, ovšem pár kopanců správným směrem a šance se naskytne)

2. Hunter - hraničář

Tohle bude velice krátké. Jelikož jsou hraničáři v pohybu skrze prostor (bojiště rovněž) stejně zběhlí jako válečníci a jejich obratnost a přirozená rychlost jim dává větší prostor pro univerzální postup, musíte se snažit odolat jejich útokům a pokud možnost dostat se na dosah Vaší zbraně. Spoléhejte na svou zbroj a pokuste se využít okolí proti mazanému hraničáři. I tak není boj nablízko žádný med. Pokud dáte hraničáři dostatek času, obrátí svojí divokostí a znalostí prostředí boj ve váš neprospěch. Ukončete boj co nejdříve, než se příliš vyčerpáte a hraničář Vás promění v hromadu masa. Hraničáři mají obstojnou výdrž, ovšem přestože jsou hbití, ve hře čisté síly, se nemohou válečníkovi ani zdaleka rovnat. Dávejte pozor na pasti. Nenechte se vyprovokovat.

Dávejte si rovněž velký pozor na jejich doprovod. Vlci, medvědi, ale dokonce i veverky, či přerostlí krabi umějí být neskutečně nepříjemní. Budete-li mít příležitost zbavit se jejich společníka bez ohrožení vlastního života, nesmíte zaváhat. V opačném případě to nebude jen hraničář, kdo si dá k večeři Vaše játra.

3. Kouzelník, mág, mana-svině

I tohle se pokusím pokud možno zkrátit co nejvíce. Ovšem, zde máme různé poddruhy a tak to rozdělím co nejlépe. Mágové jsou trnem v oku všem válečníkům. Jejich fyzická schránka může být nitěrná a křehká, ovšem moc, kterou dokáží povolat proti válečníkovi je více než dostatečná. Žádný válečník by se neměl stavět mágovi otevřeně na odpor. V opačném případě budou Vaše zbytky seškrabávat ze spálené zdi vedlejšího domu. Největší slabina mágů je v pěti podstatných faktorech.

1. Bez magie to jsou jenom sopláci s klacky místo meče.
2. V boji na blízko nestojí za nic. I když mnozí tvrdí opak. Stejně tak v boji na dálku. Dříve než ten luk či kuš natáhnou, zlomí se jim předloktí.
3. Velice často nenosí žádné poklopce, chrániče očí či jiné věci, jenž je ochrání před nepříjemnostmi.
4. Každé kouzlo vyžaduje čas. Gestikulace, příkaz, gesto, svitek, hůlka, kniha, magický meč, cokoliv. Tento čas využíjte k útoku, ústupu či přemístění. (nenechte si nakecat pitomosti o imba-insta kouzlech, všechno vyžaduje nějaký čas na povolání. Ovšem "znamení" jsou jiná věc, přestože mohou být mocná a jsou okamžitá, nejsou ani zdaleka tak stabilní jako složitější kouzla a rituály)
5. Jejich magie není nekonečné, ovšem často se jí snaží posilovat různými amulety, krystaly či prsteny. Dávejte na ně pozor !

Mágové mají mnoho, mnoho podruhů, specializací a kdo ví čeho ještě. Takže to rozdělím dle magie, kterou používají a pokusím se vynalézt způsoby jejich likvidace.

1. Elementy (nejčastější) - před útokem zkuste mága studovat, zkuste odhalit jaký element je jeho specializací a dle toho se vybavit příslušnými svitky, prsteny či jinými obrannými prostředky. Pokud nemáte možnost předem studovat schopnosti kouzelníka, musíte minimálně přežít prvních třicet vteřin, během kterých odhalíte nejoblíbenější mágovskou taktiku. Před ohnivou koulí se schovejte ve vodě, před vším ostatním se pokuste najít ochranu za kameny, stoly, kolemjdoucími nebo jinými předměty poslední záchrany. V žádném případě nebojujte s těmito mágy v otevřeném boji. Pokuste se vyřadit jejich štíty a potom, během gestikulování a zaříkávání zaútočit.

2. Psionic (mentální magie) - nejotravnější mágové ze všech. Pokud nemáte velice odolnou vůli, či čelenku, jenž brání jejich magii, jste vyřízení. Pokud jsou tito mágové ozbrojeni meči, dávejte na ně pozor. Psionika umí ovlivnit i tělesné schopnosti kouzelníka, který se během gestikulací může na určitý, omezený čas stát mocnější než válečník. Pokud máte jakkékoliv předměty, jenž znemožní mágovi v užívání jeho kouzel využíjte je ! POZOR ! Psionici umějí rovněž používat své okolí ve svůj prospěch. Létající předměty, vaše tchýně, psionické rány, či meče (to zvládnou ovšem jen opravdu mocní psionici) jsou krajně nebezpečné ! Rovněž dávejte pozor na jejich ochranná kouzla, která umí vracet údery, či naprosto absorbovat váš úder. Slabinou těchto kouzelníků je, že každé kouzlo jim způsobuje enormní bolest hlavy, čehož můžete s dobře vrhnutým kamenem ještě využít.

3. Temná magie, Fel magie (démoni), nekromancie - bez svatého předmětu, jenž by Vás chránil před jejich magií a jejich poskoky, je boj s těmito tlejícími zmetky značně obtížný. Jejich služebníci jsou často obtížně zranění normálními zbraněmi (jinými slovy, buště silněji), ovšem tato magie má silný defekt proti magii světla, které se štítí jak paladin nevěstinců. Postupujte obezřetně a opatrně. Je možné, že se Vás černokněžník pokusí napadnout kletbou, která by mohla omezit Vaše bojové schopnosti, či dokonce ovlivnit Vaši mysl (magie strachu). Neútočte bezhlavě, neboť démonický plamen je smrtelný, jelikož dokáže roztavit i kov. Snažte se černokněžníka vyprovokovat či naopak dotáhnout jej k vysvětlování svého temného EMO plánu, což by Vám mohlo získat cenné vteřiny k odhalení jejich slabin. Hledejte krystaly, amulety či prsteny. Je zvykem, že temný mág pomocí těchto věcí udržuje svou strašlivou sílu pod kontrolou.

Nekromanti se mohou pokusit otrávit Vás, či ovlivnit Váš elán pomocí nemocí, chorob aj. jejich největší slabinou je oheň. Dávejte rovněž pozor na jejich nemrtvé společníky, jelikož je dobře známo, že se jimi nekromanti obklopují.

4. Kněžská magie světla - mnohem mocnější než magie paladinů, ovšem kněží jsou v boji nablízko prakticky nepoužitelní. Pokuste se jej dostat předtím než dokončí svou modlitbu. Dávejte pozor abyste jej dostali dříve než povolá svatý štít, v tom případě se stává krajně otravný a nebezpečný, jelikož umí světlo svaté obrátit proti Vám ve formě "ohně" svatého. Jejich fyzická stránka je každopádně ubohá. Zabíjte je co nejrychleji. Využívejte bomby, vrhací zbraně a těžkopádně zbraně, jenž zaručeně prorazí obranné modlitby kněze.

4. Rogue nebo-li Assasino !

Pokud je jedna věc, kterou válečníci nenávidí ještě víc než paladiny a prázdné sudy piva, tak to jsou tihle šmejdi. Mnohonásobně rychlejší než válečníci s páteřemi tak gumovými, že by je mohli roztahovat na mučidlech jako hračky, jsou vrazi druhým trnem v oku každého válečníka. Ovšem, přestože jsou rychlí a hbití, jejich výdrž se nemůže srovnávat s tankérem, který se nachází v plicích pravého válečníka. Sázejte na svou těžkou zbroj, spíše než na svou zbraň. Využívejte plátovou rukavici abyste sráželi rány jejich zbraní (jak každý ví, meč, šavle, dýka, šíp ani tesák skrze plátovou zbroj neprojdou. Pokud je ovšem neovládá válečník !!!) a celé své tělo k tomu abyste přijali jejich poškození a se stejnou silou jej vrátily. Používejte své okolí, nažeňte roguna do rohu, nebo se jakkoliv jinak pokoušejte omezit jeho pohyblivost. Krýjte si mezery ve zbroji a dělejte ze sebe co nejmenší cíl. Omezte pohyblivost za ochranu. Krýjte si svůj krk a čekejte na chvíli, kdy se vrah odhalí. V tu chvíli musíte bezmilostně a co nejrychleji zaútočit. Nejde ani tak o to, kam protivníka zasáhnete. V každém případě rozdrtíte kosti. Naopak vrah Vás musí doslova obrousit jako hoblík, aby se Vám dostal pod kůži. Dávejte rovněž dobrý pozor na hledí své přilby. Neztrácejte vraha z očí, jelikož může využít stín a temnotu okolo Vás ve svůj prospěch.

Ve všech případech NOSTE POKLOPEC A DÁVEJTE SI POZOR NA VRHACÍ DÝKY, ČI ODPORNÉ JEDY JEJICH ZBRANÍ !





"Další povolání budou časem doplněna, chci vidět jaký efekt bude mít tento topic v této podobě. Časem se chystám přidat i příručku o zbrojích, zbraních aj." Arrow
avatar
deusn
Lamač čupakaber
Lamač čupakaber

Poèet pøíspìvkù : 57
Join date : 23. 12. 14

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Esaias za Fri Feb 27, 2015 10:27 pm

Jsou lidi, kteží jsou schopni tvrdit, že "Ty jsi ale rogue a já jsem war, takže nemáš šanci v boji!". Těmto lidem bych osobně nějraději spřerážel veškeré kosti v těle. Jsme na rp serveru!!! A ty Deusne tyhle lidi ještě podporuješ! Very Happy
avatar
Esaias
Bouřlivec
Bouřlivec

Poèet pøíspìvkù : 445
Join date : 18. 10. 13

Návrat nahoru Goto down

The author of this message was banned from the forum - See the message

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Llothar za Fri Feb 27, 2015 10:51 pm

Jó válečník je válečník. Ale mám takovou otázku Deusne. Sám víš, že RPím ThunderClap. Na různých forkách jsem se dočetl, že používání toho spelu nám umožnuje "legacy" po našich stvořitelích (Lidé, Trpoši a gnomové jsou výtvory titánů. Elfové a drenájové maj svou magii, Taureni mají matku přírodu a orkové s Trollama mají své Duchy předků) a funguje to na principu - čím víc zuříš (Rage) tím větší a devastující sílu má tenhle rozhazující manévr. Jakej máš na to názor ty?

_______________________________________________
"Nikomu nezlom srdce. Má jen jedno. Zlom mu kost. Těch má 206"
avatar
Llothar
Game Master
Game Master

Poèet pøíspìvkù : 93
Join date : 23. 10. 14
Age : 22
Postavy : Rothas Algerian

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Xandria za Fri Feb 27, 2015 11:01 pm



Pro všechny roguny.

BTW zkoušeli jsme boj dýkou proti jednoručce a proti jedenapůli .. když někdo s dýkou umí, tak se to dá docela dobře. Jen se nesmí zaváhat Very Happy
avatar
Xandria
Storyteller
Storyteller

Poèet pøíspìvkù : 268
Join date : 23. 11. 14
Age : 27
Postavy : Xandria Vinifred Anor'amaurea - Umělkyně, řemeslnice, anarchistka, rebelka, coura.

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Zorak za Fri Feb 27, 2015 11:14 pm

Silně nesouhlasím ohledně paladinů. Už na toto téma byla nejedna debata na nejednom serveru.
Osobně se stotožňuji s názorem, že Paladin je elitní válečník. Proč? Inu, nejzkušenější válečníci pocházeli z  armád, a jen ti nejzkušenější se pak stávali rytíři a blablabla. A jen ti jsou pak připuštěni ke Světlu.

Respektive takhle. Pro účely RP nelze na classy pohlížet v některých případech tak, jak nám je naservíroval blizz.

Podívejte se na spektrum paladinských spellů, který má wotlk.
Z nich čistě fyzické spelly - tedy z pohledu animace, jsou snad jen 3, Crusader strike, Hammer of the Righteous a Shield of Righteousness.
Ve všem ostatním je paladin pokovenej lampion.

Jak to podává blizz, tak je to jen oplátovenej kněz, což je nesmysl.
Paladin by měl být velmi zkušený válečník, který navíc má i ten dar nenechat se strhnout bitevní vřavou a za každých okolností jednat s chladnou hlavou. Navíc dokáže využít i dar Světla, kdy mu propůjčí část své moci.
A jaká by to měla být moc?
Omezení bolesti? (ať už z únavy či zranění) Posílení duše? - odvahy?
Ano, dokonce i Světlo může zasáhnout svou silou, pokud ho nasměrujeme do jediného úderu (kde ho vyčerpáme a musíme hooodně dlouho čekat na to, než zase bude bdít nad naším dalším máchnutím palice)

Zkrátka. Myslím si, že paladin po systémové stránce by měl mít 90% fyzických abilit s tím, že některé útoky MOHOU dávat MINORITNÍ holy damage. Zbylých 10% combat systému by byla požehnání a pomocné ability, které ho narozdíl od válečníka posílí na mysli a přidají mu navíc nějaký drobný bonus

Čili paladin by z mého pohledu měl být výjimečným stavem úrovně výcviku a měl by být nadřazen běžnému válečníkovi, kterých plive cvičák kdejakýho panství mraky.

Samozřejmě, i mezi paladiny jsou úrovně zvládnutí své síly, A je poměrně tenká hranice, co je ještě blbej válečník nebo již zmoudřelý paladin.

Jiná věc je ta, že napsat takovejhle combat system je problém.

Tím se dostáváme k problematice systém->RP
Podle mého názoru, co postava umí systémově, to umí i inRP. Proč?
Inu ..
*ledový mág mlátí v lese kreaturu, mimo jiné i fireballem*
*přijde jiný mág, učeň, magií skoro nepolíbený, led mu nepřijde moc zajímavej, ale zalíbí se mu právě ta horká žhnoucí kulička. Obrátí se na něj "prosimtě naučíš mě ji?"*
*Ale já nic takového neumim - odvětí ledový mág*
*Vždyť jsi to teď použil?!!*
*...neumim...*

Za to, aby systémové spelly byli rpitelné, zodpovídá tým.
(takže věci typu zmíněný Thunder clap, bubliny či podobné věci by tu asi neměly moc co dělat, dokud pro ně někdo nevymyslí rozumné a uvěřitelné  vysvětlení)
Ale prostě nejde, abych neuměl něco, co běžně používám a kdekdo to i vizuelně může vidět.

Co navrch od systému moje postava umí, to už je čistě RP záležitost a je to čistě v rukou hráčů... něco řeší .debug anim pro melee classy, něco řeší spell channel visuality pro mágy ..


takže tak .. já tu svou myšlenku ještě dotáhnu, asi jsem přesně nevyjádřil všechny myšlenky .. takže časem ..
avatar
Zorak
Výpomoc
Výpomoc

Poèet pøíspìvkù : 208
Join date : 02. 06. 14
Age : 24

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro deusn za Fri Feb 27, 2015 11:44 pm

Esaias napsal:Jsou lidi, kteží jsou schopni tvrdit, že "Ty jsi ale rogue a já jsem war, takže nemáš šanci v boji!". Těmto lidem bych osobně nějraději spřerážel veškeré kosti v těle. Jsme na rp serveru!!! A ty Deusne tyhle lidi ještě podporuješ! Very Happy

Nope. Nemáš pravdu. Rogue "dokáže" válečníka porazit v boji. Tady nejde o určení jasných mezer mezi jednotlivými povoláními. Tady jde o fakt, že válečník, jenž dobře využívá své prostředí, zbroj a zbraň, může stanout tváří v tvář proti roguovi a dostat jej dříve, než jej rogue zabije.

Já jako rogue bojoval RP boj proti válečníkovi s těžkým zweihanderem, štítem a v plné zbroji. Mnoho kol jsem okolo něj tancoval a protáčel se, švihal do spojů v jeho zbroji až jsem mu nakonec způsobil malý škrábanec v podpaží a on to čestně vzdal.

Neurčuji zde limity. Určuji zde způsoby jak něco zabít. Válečník je možná fyzicky nejzdatnější, ale není neporazitelný. Nikdo není. Každý se dá zabít.
avatar
deusn
Lamač čupakaber
Lamač čupakaber

Poèet pøíspìvkù : 57
Join date : 23. 12. 14

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro deusn za Fri Feb 27, 2015 11:46 pm

Alastor Strix'Efuartus napsal:Mě jen trochu zarazila ta pasáž o kněžské magii protože tu se magie docela solidně překroutila a světlo se tu teda začalo brát jako nějáká entita co ti propůjčí sílu za modlení se atd ..... nic extra ale co se holy spellů týče tak tady jsem viděl tak leda holy light za erpenej možná exorcizmus ono ohýbat energii světla a vytvořit z ní štít podle toho jak je to tu nadstavené skoro nejde Very Happy

resp .... jedni říkají že zaerpit každý spell jde
další říkají že co máš ve spellbooku není vůbec to co tvoje postava ve skutečnosti umí
a tak dále atd.... a pak si tu hraje každý co chce ... a teď se v tom vyznej Very Happy
viz já když jsem hrál Alas s tím že byla oddána jen Temné magii a opovrhovala Felem taky jsme se moc nepohodly

Blizzardi nejsou schopní psát složitější magii, stejně jako Knaak. V jejich verzi si palach prostě usere a voala. Máš štít, posílenou zbraň, posílenou zbroj, svatozář okolo půlek. Snažím se najít v tom všem nějaký balanc. Nějakou rovnováhu.

avatar
deusn
Lamač čupakaber
Lamač čupakaber

Poèet pøíspìvkù : 57
Join date : 23. 12. 14

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro deusn za Fri Feb 27, 2015 11:46 pm

Xandria napsal:

Pro všechny roguny.

BTW zkoušeli jsme boj dýkou proti jednoručce a proti jedenapůli .. když někdo s dýkou umí, tak se to dá docela dobře. Jen se nesmí zaváhat Very Happy

Přesně tak.
avatar
deusn
Lamač čupakaber
Lamač čupakaber

Poèet pøíspìvkù : 57
Join date : 23. 12. 14

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro deusn za Fri Feb 27, 2015 11:55 pm

Zorak napsal:Silně nesouhlasím ohledně paladinů. Už na toto téma byla nejedna debata na nejednom serveru.
Osobně se stotožňuji s názorem, že Paladin je elitní válečník. Proč? Inu, nejzkušenější válečníci pocházeli z  armád, a jen ti nejzkušenější se pak stávali rytíři a blablabla. A jen ti jsou pak připuštěni ke Světlu.

Respektive takhle. Pro účely RP nelze na classy pohlížet v některých případech tak, jak nám je naservíroval blizz.

Podívejte se na spektrum paladinských spellů, který má wotlk.
Z nich čistě fyzické spelly - tedy z pohledu animace, jsou snad jen 3, Crusader strike, Hammer of the Righteous a Shield of Righteousness.
Ve všem ostatním je paladin pokovenej lampion.

Jak to podává blizz, tak je to jen oplátovenej kněz, což je nesmysl.
Paladin by měl být velmi zkušený válečník, který navíc má i ten dar nenechat se strhnout bitevní vřavou a za každých okolností jednat s chladnou hlavou. Navíc dokáže využít i dar Světla, kdy mu propůjčí část své moci.
A jaká by to měla být moc?
Omezení bolesti? (ať už z únavy či zranění) Posílení duše? - odvahy?
Ano, dokonce i Světlo může zasáhnout svou silou, pokud ho nasměrujeme do jediného úderu (kde ho vyčerpáme a musíme hooodně dlouho čekat na to, než zase bude bdít nad naším dalším máchnutím palice)

Zkrátka. Myslím si, že paladin po systémové stránce by měl mít 90% fyzických abilit s tím, že některé útoky MOHOU dávat MINORITNÍ holy damage. Zbylých 10% combat systému by byla požehnání a pomocné ability, které ho narozdíl od válečníka posílí na mysli a přidají mu navíc nějaký drobný bonus

Čili paladin by z mého pohledu měl být výjimečným stavem úrovně výcviku a měl by být nadřazen běžnému válečníkovi, kterých plive cvičák kdejakýho panství mraky.

Samozřejmě, i mezi paladiny jsou úrovně zvládnutí své síly, A je poměrně tenká hranice, co je ještě blbej válečník nebo již zmoudřelý paladin.

Jiná věc je ta, že napsat takovejhle combat system je problém.

Tím se dostáváme k problematice systém->RP
Podle mého názoru, co postava umí systémově, to umí i inRP. Proč?
Inu ..
*ledový mág mlátí v lese kreaturu, mimo jiné i fireballem*
*přijde jiný mág, učeň, magií skoro nepolíbený, led mu nepřijde moc zajímavej, ale zalíbí se mu právě ta horká žhnoucí kulička. Obrátí se na něj "prosimtě naučíš mě ji?"*
*Ale já nic takového neumim - odvětí ledový mág*
*Vždyť jsi to teď použil?!!*
*...neumim...*

Za to, aby systémové spelly byli rpitelné, zodpovídá tým.
(takže věci typu zmíněný Thunder clap, bubliny či podobné věci by tu asi neměly moc co dělat, dokud pro ně někdo nevymyslí rozumné a uvěřitelné  vysvětlení)
Ale prostě nejde, abych neuměl něco, co běžně používám a kdekdo to i vizuelně může vidět.

Co navrch od systému moje postava umí, to už je čistě RP záležitost a je to čistě v rukou hráčů... něco řeší .debug anim pro melee classy, něco řeší spell channel visuality pro mágy ..


takže tak .. já tu svou myšlenku ještě dotáhnu, asi jsem přesně nevyjádřil všechny myšlenky .. takže časem ..

Navrhuji aby sis přečetl Zaklínače. Fakt, že jsi rytíř z tebe nedělá ještě bůhvíjak dokonalého válečníka (alias Bonhart, Milwa aj.) a z GoT (Gregor Clegane, Sandor Clegane, Jon Snow aj.).

Paladin není elitní válečník. To je věc, kterou si mnoho lidí myslí, ale bohužel není ani trochu pravdivá. Co vím paladin je veden k víře ve světlo, umění ve zbraň vedenou ve jméně světla a schopnostmi, jenž jej vedou k učení světla. Co vím jsou paladini "ne"-vybráni z rytířů, ovšem mnohokrát vyšlechtění z naivních sirotků, žen a mužů (alias stupidní Turalyon), kteří se dlouhé roky učí umění světla což mnohokrát omezuje jejich zkušenosti z čistého boje.

Ne. Nedá. Blizzard neumí psát a neumí dobře podávat vlastní lore.

Nepopírám že mají paladini fyzické spelly. Samozřejmě že mají, jsou to údery posílené mocí světla, což je právě ta věc, co z nich dělá natolik nebezpečné bojovníky. Ovšem ani se svou zkušeností v užívání světla, nejsou pro zkušeného bojovníka, jenž ví jak se proti jejich umění bránit překážkou.

S těmi procenty u fyziky a světla to je tak 64 ve fyzice vůdči 36 v umění světla. Opět ano, posílí paladina, ovšem nenaučí ho používat své kladivo obratněji a zkušeněji než válečník. Paladin přestože může být rytíř, je proti válečníkovi o jisté střípky zkušeností pozadu. Což dává válečníkovi zkušenosti využívat parádičky, klamné údery aj. techniky pro zmatení paladina.

POZOR ! Nemluvíme tu jen o "leckterých" válečnících, ale o hrdinech. O zkušených válečnících, jenž se pro peníze např. nebrání k podřezání hrdel dvaceti žen. Tady se srovnává ocelová chladnost válečnické oceli, proti svatosti paladina.

Opět pozor. Válečníci nejsou v žádném případě hloupí (ti co přežijí 100% ne). Co se týká boje, je válečník o mnoho kroků před paladinem.
avatar
deusn
Lamač čupakaber
Lamač čupakaber

Poèet pøíspìvkù : 57
Join date : 23. 12. 14

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro deusn za Fri Feb 27, 2015 11:57 pm

Llothar napsal:Jó válečník je válečník. Ale mám takovou otázku Deusne. Sám víš, že RPím ThunderClap. Na různých forkách jsem se dočetl, že používání toho spelu nám umožnuje "legacy" po našich stvořitelích (Lidé, Trpoši a gnomové jsou výtvory titánů. Elfové a drenájové maj svou magii, Taureni mají matku přírodu a orkové s Trollama mají své Duchy předků) a funguje to na principu - čím víc zuříš (Rage) tím větší a devastující sílu má tenhle rozhazující manévr.  Jakej máš na to názor ty?

Tohle je Warcraft. Jeden z nejstupidnějších fantasy světů pro RP vůbec. Proto po něm všichni co na něj dělají DrD hází mokrý ručník.

Každopádně k tvé otázce. Adrenalin se může brát jako efekt, jenž posilí tvé spojení v průběhu Thunder Clap. Tím pádem, musíš nějakou dobu bojovat a hromadit adrenalin, aby měla tato technika účinek. Ovšem stále se jedná pouze o mocné dupnutí. Na písku by byla k ničemu. Naopak v boji na prknech, by to mohla být mocná technika k rozvrácení protivníkovi rovnováhy.

Jiná situace, jiná technika.
avatar
deusn
Lamač čupakaber
Lamač čupakaber

Poèet pøíspìvkù : 57
Join date : 23. 12. 14

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Zorak za Sat Feb 28, 2015 12:21 am

deusn napsal:Opět pozor. Válečníci nejsou v žádném případě hloupí (ti co přežijí 100% ne). Co se týká boje, je válečník o mnoho kroků před paladinem.

Shodneme se, že se neshodneme..

Nedalo mi to, a zavítal jsem na wowwiki, jestli se o paladinech nepíše něco víc ...
Po přečtení textu jsem tak trochu na rozpacích, vše je napsáno až příliš obecně, nicméně:

WOWWIKI napsal: Mixing elements of the warrior and the clerics of the Holy Light, the paladin is a tough melee fighter.

The paladin is a "warrior of the Holy Light". They uphold all that is good and true in the world and revile all that is evil and sinister.......

The paladin’s code requires that they respect legitimate authority, act with honor (not lying, not cheating, not using poison and so forth), help those in need (provided they do not use their help for evil or chaotic ends), and punish those who harm or threaten innocents......

já si nemůžu pomoct, ale z toho mi prostě plyne, že paladini JSOU plnohodnotní válečníci (žádný, že je holy omezuje v bojovejch technikách, to je podle mně blbost), kteří navíc vládnou i propůjčenou silou Světla, za předpokladu, že dodržují "Code"

Co se umění boje týče, nevidím důvod, proč by měl paladin zaostávat. Ano, nabízí se jedy zmíněné wiki, případně jiná tebou zmíněné "špinavé triky", nicméně v takovém případě by chtělo tyto věci předem nadefinovat. Protože v otevřeném boji těch "triků" asi moc nebude, a ve vřavě rána do zad, či podobně? Regulérní technika v bitvě, na tom neni nic špatnýho. Jiná věc je boj jeden na jednoho, pokud by paladin zaútočil ve stylu assasina ze zálohy, asi by to nebylo úplně košér .. ale boj tváří v tvář .... na straně válečníka technika a jeho zuřivost. Na straně paladina stejně vyspělá technika, chladná hlava a uvažvání i v boji a ještě podpora světla ...
avatar
Zorak
Výpomoc
Výpomoc

Poèet pøíspìvkù : 208
Join date : 02. 06. 14
Age : 24

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Quentin za Sat Feb 28, 2015 3:22 am

Kupodivu souhlasím se Zorakem ohledně paladinů, představuji si je jako elitnější válečníky za které je každá vojenská složka ráda. Můj názor, všechny classy mají stejně těžkou cestu a u konce se můžou sejít i stejně dobří. Zkušený rogue zabije překvapeného mága podříznutím hrdla, zkušený hunter zabije nepřítele, aniž by si jej někdo všiml. Zkušený a mazaný válečník srazí paladina v boji, díky svým fintám a zase naopak, zkušený paladin, světlem posílen porazí válečníka. Všichni můžou obstát vůči různým nepřátelům, záleží na tom, co máte v hlavě.
avatar
Quentin
Mythijský agresor
Mythijský agresor

Poèet pøíspìvkù : 249
Join date : 28. 05. 14
Age : 23
Postavy : Sexlord

Návrat nahoru Goto down

The author of this message was banned from the forum - See the message

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Zorak za Sat Feb 28, 2015 9:33 am

Otázka spellsystému je celkem ošemetná ... ono, aby to bylo vůči RP košér, znamenalo by to odprostit se od blizz systému a zavéct modulový systém, kdy by si každý mohl (samozřejmě s jistými omezeními, aby nevznikali úplný hovadiny) classu poskládat podle svého.

Z pohledu systému by to nebyl problém, ale vybalancovat to, to už by bylo asi vtipný...
avatar
Zorak
Výpomoc
Výpomoc

Poèet pøíspìvkù : 208
Join date : 02. 06. 14
Age : 24

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Esaias za Sat Feb 28, 2015 10:02 am

Co mi brání obléknout wara do kožené zbroje, dát mu dvě dýky a zastávat s ním roli rogue? Co mi bráni dát rogunovi štít a pláty a jít do první linie? Co mi bráni rpit za rogue nebo wara huntera, nebo válečného mága?

Děláte, jakoby class na rp serveru něco znamenala. Neznamená to vůbec nic. To, jací jsme a co jsme, se projeví až čistě na rp. Na emotech.
avatar
Esaias
Bouřlivec
Bouřlivec

Poèet pøíspìvkù : 445
Join date : 18. 10. 13

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro walteer za Sat Feb 28, 2015 12:22 pm

Já od prvního dne Arathi RPil Melvina jako lovce. Systémově je to warr, protože jsem nechtěl běhat okolo mobek s lukem a kitovat je. Enjoy.
avatar
walteer
Mythijský agresor
Mythijský agresor

Poèet pøíspìvkù : 247
Join date : 13. 11. 13
Age : 21
Postavy : Zurithan, Melvin, Vendrick, Srizz, Marvin.

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Esaias za Sat Feb 28, 2015 1:02 pm

Osobně spíše všechny lidi rozděluju do několika skupin, kde jednotlivé classy mohou všechny zastávat jednu roli v rp (snad až na palachy):

1. skupina zahrnuje wary, roguny, huntery a palachy zaměřené na boj
2. skupina jsou mágové, lockové a shadow priesti
3. skupina jsou palachové léčitelé a klasičtí priesti
4. skupina jsou druidi a shamani
5. skupina jsou skvělí lidé, kteří rpí klasické řemeslníky a na class vůbec nehledí Smile

Pak jsou zde třeba výjimky, jako když je třeba rogun nebo war rpen jako bojový mág.
avatar
Esaias
Bouřlivec
Bouřlivec

Poèet pøíspìvkù : 445
Join date : 18. 10. 13

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Amaroth za Sat Feb 28, 2015 1:05 pm

Jen vám ujasním pojmy děcka. V tomto vlákně válečník není nějaký usoplený generický vojín Vomáčka. Je to člověk, který dal život umění války. Profesionální, celoživotní, dlouholetý voják, žoldák, hrdlořez, duelista, co vás napadne. Je to člověk, který vrazil život do zbraní a zbrojí, svých i nepřátel, aby o nich zjistil co nejvíce. Je to člověk, který se specializuje celý život na boj tváří v tvář. Vlákno chce ukázat jak vypadá válečník s velkým V, jeden z těch mála starších hrdinů na vrcholu sil, který si jednoho dne musí poměřit síly s jiným hrdinou povolání __doplňte__.

Paladin může být opět jen někdo, kdo věnoval celý život boji A SVĚTLU. Úplně to nejzákladnější a nejprimitivnější pravidlo veškerého character advancementu je, že máte omezené množství bodů (statů, talentů, čehokoliv, prostě něčeho) co vyjadřuje 2 skutečnosti:
1. máte vrozené silné a vrozené slabé stránky
2. v životě jste za svůj OMEZENÝ čas stihli některé schopnosti nabýt, některé ne, něco umíte lépe, něco umíte hůře

Paladin se stal velmi dobrým vojákem a někým, kdo je více než jen průměrný věřící ve Světlo. Je to někdo, kdo musel do Světla vrazit část svého času a to poměrně podstatnou. Válečník vrazil veškerý čas do zbraní, zbrojí, pilování svého stylu boje. Ano. Válečník (zase, válečník, ne vojín Vomáčka) UMÍ lépe se zbraní a zbrojí než stejně zkušený paladin. Tak to prostě je. Paladin to dožene požehnáními apod. Protože talentové body a protože lvlVálečník == lvlPaladin v našem modelovém příkladu.
avatar
Amaroth
Stvořitel
Stvořitel

Poèet pøíspìvkù : 966
Join date : 06. 09. 13
Age : 25
Postavy : Ignie

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Kayrean za Fri Mar 06, 2015 7:41 am

Já zase tolik rozdílů mezi paladinem a válečníkem třeba nevidím. Paladin je prostě silně věřící válečník v nablýskané zbroji a čistém oblečení, bránící statečně nevinné panny. Válečník je třeba žoldák uznávající jen svůj meč a zlato, v zašlý, ale pořád kvalitní zbroji v potrhanym, nebo propocenym oblečení, bránící statečně nevinné panny pro své pozdější potěšení.

Každopádně si myslím že jak záleží na "povolání" tak hodně velkou roli také hraje rasa.
Třeba v případě válečníka...
Trpaslík bude buď zuřivý berserker, nebo naopak obránce v těžké zbroji s hospodskýma dveřma místo štítu.
Člověk bude od toho zmíněného žoldáka klidně po lučišníka.
Ork spíš asi bude hlavně ten berserker a těžko uvidíte tancovat opičáka s rapírem.
Elf naopak bude ta skákavá mrcha blade dancer, nebo něco obratnějšího, ale klidně i ten rytíř. A zbytek ras by se nejspíš opakoval.

A na závěr ještě věc k paladinům.
Systémově jsou rozděleni na 3 typy, ale každý prosazuje za správného paladina jen jedno.

1) Holy paladin je podle mě typ paladina, který tolik nespoléhá na svojí zbroj a zbraň a je plně oddán Světlu. V bitvě pak je schopný léčit raněné ikdyž to kolem vře a svojí přítomností dokáže povzbudit morálku a koncentraci svých spojenců. (V talentech má mocnější aury podporující koncentraci a má hlavně podpůrné schopnosti.)

2) Protect paladin je zase spíše ten typ, co se navleče do těžkých plátů, popadne štít a jde do přední linie, kde zvedá bojového ducha spolubojovníků a zároveň chrání svým štítem i tělem ty za sebou. Sílu Světla pak využívá převážně k ochraně spojenců a odklánění příchozích ran buď přímo pryč, nebo je svádí na sebe, což v případě že má kvalitní zbroj moc nevadí. (V talentech má převážně obranné schopnosti, schopnosti kdy se obětuje za spojence a schopnosti pro svojí vlastní výdrž, aby to vše ustál.)

3) Retri paladin... asi mnohými nepochopený z mnoha důvodů. Možná proto, že jako jediný z těhle tří dokáže v nepříteli vycítit jeho zlo a silou Světla na to zlo zaútočit, a je jedno jestli je to stvoření zla, nebo prostě jen špatný člověk. Možná je nepochopen také proto, že se na první pohled nechá pohltit svým hněvem. To možná je z části pravda, ale na rozdíl od berserkera dokáže ten hněv ovládnout a přetvořit ve "spravedlivý hněv". Světlo nenávidí bytosti temnoty a paladin ten hněv využívá. (V talentech má převážně schopnosti zaměřené na útok, zvýšení fyzické síly či rychlosti a také specializace pro boj proti bytostem zla, či dokonce "zlým lidem"). - Ano Kay je retri pala a vždy byla.

Snad mě nikdo neukamenuje.
avatar
Kayrean
Lovec dutohlavů
Lovec dutohlavů

Poèet pøíspìvkù : 105
Join date : 02. 07. 14
Age : 26

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Gwyn za Fri Mar 06, 2015 12:44 pm

Dovolím si zareagovat (nejspíše svým vůbec prvním příspěvkem) na Deusnova vesměs rozumná, nicméně stále trochu nejasná a místy omezující vysvětlení. Již jedenáctým rokem jsem cvičen mistry historického šermu v různých šermířských školách (jak Evropských, tak Asijských) a jestli mne zhruba dvě stovky bitev a desítky turnajů něco naučilo, pak to, že na žádný ze soubojů neexistuje psaný návod, a každý ze soubojů je zatraceně odlišný.

Ať už bojuji s mým oblíbeným burdýřem, korsikou, velkomoravským či kordem, každý souboj se ze zásady liší dle mentality protivníka. A myslím, že je úplně jedno, jestli je onen protivník mág, lukostřelec či obratný šermíř s parírovací dýkou, aka variace na "rogunu". Článek mi proto přijde poměrně zbytečný, ačkoliv bych rád zdůraznil Deusnova slova o reflexu, vnímání bojiště a mentalitě válečníka, která vystihl poměrně přesně a s jistotou dlouholetého dřevárníka, kterým Deusn je.

Z dlouholeté zkušenosti mohu s jistotou prohlásit, že RP válečníka je vůbec nejsložitější ze všech možných. Vyžaduje totiž vlastnost, kterou spousta RolePlayerů jaksi neoplývá. Soudnost.

Na závěr Vás (a všechny RPery) mohu vybídnouti pouze ke sledování nezávislého portálu RolePlaying.cz, kam se chystám uveřejnit sérii návodů, kterak se šermířem státi, s trochou štěstí doprovázenou i videoukázkami z mé Těšínsko - Třinecké školy šermu. A pakliže by někdo rád i trochu praxe, není nic jednoduššího než mne kontaktovat, a do školy se zapsat.

Sportu zdar, šermu zvláště.

Gwyn
Trosečník
Trosečník

Poèet pøíspìvkù : 1
Join date : 21. 09. 13

Návrat nahoru Goto down

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro deusn za Fri Mar 06, 2015 1:53 pm

Gwyn napsal:Dovolím si zareagovat (nejspíše svým vůbec prvním příspěvkem) na Deusnova vesměs rozumná, nicméně stále trochu nejasná a místy omezující vysvětlení. Již jedenáctým rokem jsem cvičen mistry historického šermu v různých šermířských školách (jak Evropských, tak Asijských) a jestli mne zhruba dvě stovky bitev a desítky turnajů něco naučilo, pak to, že na žádný ze soubojů neexistuje psaný návod, a každý ze soubojů je zatraceně odlišný.

Ať už bojuji s mým oblíbeným burdýřem, korsikou, velkomoravským či kordem, každý souboj se ze zásady liší dle mentality protivníka. A myslím, že je úplně jedno, jestli je onen protivník mág, lukostřelec či obratný šermíř s parírovací dýkou, aka variace na "rogunu". Článek mi proto přijde poměrně zbytečný, ačkoliv bych rád zdůraznil Deusnova slova o reflexu, vnímání bojiště a mentalitě válečníka, která vystihl poměrně přesně a s jistotou dlouholetého dřevárníka, kterým Deusn je.

Z dlouholeté zkušenosti mohu s jistotou prohlásit, že RP válečníka je vůbec nejsložitější ze všech možných. Vyžaduje totiž vlastnost, kterou spousta RolePlayerů jaksi neoplývá. Soudnost.

Na závěr Vás (a všechny RPery) mohu vybídnouti pouze ke sledování nezávislého portálu RolePlaying.cz, kam se chystám uveřejnit sérii návodů, kterak se šermířem státi, s trochou štěstí doprovázenou i videoukázkami z mé Těšínsko - Třinecké školy šermu. A pakliže by někdo rád i trochu praxe, není nic jednoduššího než mne kontaktovat, a do školy se zapsat.

Sportu zdar, šermu zvláště.

Pokud bys mohl na jednotlivé přednášky a ankety přidat sem odkaz, byl bych ti zavázán.
avatar
deusn
Lamač čupakaber
Lamač čupakaber

Poèet pøíspìvkù : 57
Join date : 23. 12. 14

Návrat nahoru Goto down

The author of this message was banned from the forum - See the message

Re: Válečníci - Jejich plusy a mínusy [Deusn]

Příspěvek pro Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru