Arathor RP
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Crafty, craftíky a craftíčky

2 posters

Goto down

Crafty, craftíky a craftíčky Empty Crafty, craftíky a craftíčky

Příspěvek pro Zorak Mon Jun 09, 2014 3:07 pm

Tak. Mezi různými přátelskými rozhovory se zdejšími členy týmu se mi doneslo, že prý je jaksi problém s tvorbou craftů. Prý člověk, který to má na starosti na to snad kašle, nebo mu to nejde.. whatever. Je mi to jedno.

Co mi ale jedno není je to, že server s poměrně hezkým potencionálem (mapa, prostředí, které tu zatím nebylo) je na tom technicky poměrně špatně, a možná proto se netěší takové popularitě, jaké by měl.

A tak jsem se rozhodl, že když po zdejším týmu pořád něco chci, tak bych mohl craft systém navrhnout sám Smile.. Trvalo to něco malinko přes dvě hoďky a výsledek si myslím, že na současné prostředí, není špatný.
Vycházel jsem především z toho, že jsme vlastně ztroskotanci na pustém ostrově! Takže to asi není žádný med. Zdroje minimální, náročné cokoliv sehnat.
Z toho důvodu je jen 5 profesí. Zbrojíř, koželuh, tkalec, sběrač a kuchař. Každá profese obsahuje okolo 10ti až 15ti receptů, což mi přijde na pustý ostrov ažaž. Až budeme na Erutii, bude systém asi o dost rozsáhlejší, ale i zdejší souostroví potřebuje něco jako sůl (jeden s prominutím blbej stoleček není craft systém), a tohle by mohlo být celkem rozumné provizorium.

Prosím, přečtěte si nejdříve "Poznámky k vydání" kde je pár důležitých informací potřebných pro čtení jednotlivých profesí a craftů

Upravujde, diskutujte, inspirujte se, zamítněte to, jak je libo. Je to vaše Smile

http://ulozto.cz/xfU5Rjbe/erutia-crafts-xlsx
Zorak
Zorak
Výpomoc
Výpomoc

Poèet pøíspìvkù : 208
Join date : 02. 06. 14
Age : 29

Návrat nahoru Goto down

Crafty, craftíky a craftíčky Empty Re: Crafty, craftíky a craftíčky

Příspěvek pro Anonymní Mon Jun 09, 2014 3:31 pm

Hezká práce, fakt že jo. Ale chybí mi tu dosti podstatná věc a to ALCHYMIE. Jsme v tropech, kde určitě o cizokrajné rostliny a všemožné jiné žblepty není nouze. vím že by to bylo již něco pokročilejšího, jelikož zde jistě není tolik charů co by těmto bylinám rozuměli a podobně. ale mezi tím vším co tu běhá, by se jistě pár znalců našlo, a není nic jednoduššího, než postavit někde do podrostu fousatého kmeta, který by věděl vše a rád by se o své znalosti podělil. říkejme mu "trenér". Samotná alchymie by mohla být součástí až Erutie, těžko říct. Ale nehodlám se smířit že na serveru s tak úžasným konceptem prostě bude chybět věc jako je Alchymie.
Anonymous
Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Crafty, craftíky a craftíčky Empty Re: Crafty, craftíky a craftíčky

Příspěvek pro Zorak Mon Jun 09, 2014 3:59 pm

Alchymii jsem zavrhl ze dvou důvodů:

1) nejsou podklady. Znamenalo by to odzačátku vše tvořit, vymyslet nějaký originální systém, ale hlavně vymyslet rostliny atd... Myslím, že by snažení týmu mělo véct k Erutii, než k dokonalým profesím


2) RP hledisko
na ostrovech se nachází ve své podstatě tři komunity.

a) lidé z původního Arathoru - a šance, že se někdo z mírného podnebného pásma dostal do tropů a zpět, aby skutečně znal účinky rostlin, je poněkud malá.

b) ztroskotanci ze "současného světa" Ten samý problém, pokud se jedná o ztroskotance z větších dálek, jenž tudy jen proplouvají. Výjjimkou je sama Erutie, jenže neznáme její prostředí. Navíc ten, kdo by se nějak záhadně dostal z Erutie na tyto ostrovy, by asi co nejdříve zbalil svejch pět švestek, od mola odvázal člun a vyrazil by nazpět dom. (narozdíl od Arathorských by věděl, že leží nedaleko)

c) horda. Ano, tady teoreticky má smysl se dělat s alchymií, dá se předpokládat, že horda a její šamani budou schopni nějaké druhy bylin znát. Jenže, horda je v absolutně minoritní poulaci, a zde bych opět odkázal na bod 1. pro takto malý okruh hráčů nemá smysl vytvářet takto pokročilou a technicky náročnou profesi
Zorak
Zorak
Výpomoc
Výpomoc

Poèet pøíspìvkù : 208
Join date : 02. 06. 14
Age : 29

Návrat nahoru Goto down

Crafty, craftíky a craftíčky Empty Re: Crafty, craftíky a craftíčky

Příspěvek pro Amaroth Mon Jun 09, 2014 6:20 pm

Profky čekají na dodělání konceptu, ale také na to, až se k nim dostanu já. Aktuálně mám na krku až až věcí z RL, dopilování itemového a socketového systému, a jeho otevření je rozhodně přednější než profky, stejně tak je přednější zajištění zázemí v podobě základní zástavby v sídlech, čas táborů by už měl pominout.

Položím ještě otázku, trochu OT a bokem.
K čemu Erutii?

Ne vážně, na co je dobrá? Na co je nutná, na co potřebná, co na ni závisí, proč se za ní hnát? Protože já nenacházím absolutně nic, co bychom neměli nebo nemohli mít teď, bez Erutie. Je to flek hlíny, skal a stromů navíc kde se hráči rozprchnou a zase se bude kňučet, že je lokace moc velká/moc se z ní nevyužívá (tak tomu je už prakticky teď). Až moc lidí tu běhá s tím, že se "čeká na Erutii". Na žádnou Erutii nikdo s ničím nečeká a absolutně nic na ní nezávisí, je stejně podstatná i bezvýznamná jako Exodus nebo Nimer. Temná Horda může přijít i sem, elfové jsou tady také, i když nemají město, kousky Hvězdy jsou beztak některé i tady, takže se s jejich sbírám začne beztak zde...

Na podklady mrknu, děkuji za ně, porovnám je s Pitrasovými a uvidím, co z toho vyšmoulím, ale říkám, profky opravdu nejsou z více důvodů, a tím hlavním vážně není to, že je ještě nikdo nevymyslel. Na to nepotřebuju čekat, to si můžu udělat kdykoliv i sám. Čeká se až můj To Do list nafouklý jak balon splaskne.
Amaroth
Amaroth
Stvořitel
Stvořitel

Poèet pøíspìvkù : 966
Join date : 06. 09. 13
Age : 30
Postavy : Ignie

Návrat nahoru Goto down

Crafty, craftíky a craftíčky Empty Re: Crafty, craftíky a craftíčky

Příspěvek pro Zorak Mon Jun 09, 2014 8:55 pm

Dobře. Z rozhovorů s ostatními GMs to vypadalo trochu jinak, a to že "toho co to má za úkol už dost lidí honí, co s tím je". Proto jsem to udělal. Jestli tomu tak není, pak se omlouvám za jednu půlku hlavního motivu.

Ta druhá je ale bezdebat. Jak jsem říkal, server má velký potenciál, ale systémy chybí. Hlad, žízeň, tropické nemoci cokoliv co vás napadne v souvislosti se ztroskotáním na pustém ostrově (fajn, horda je výjjimka, ti si to tu vybrali)

A myslím si, že craft systém není tak nedůležitý jak říkáš. Je skutečně škoda, že všechny crafty, které jsou, jsou dostupné úplně všem, a to za pár minut práce. Skutečně, hodně by pomohlo, pokud by se hráči museli více snažit, nehledě na to, že jsme momentálně ochuzeni o to "obchodnicko handlovací RP". Bylo by to prostě takové víc cool, než s novou postavou zaběhnout do lesa, a za ani ne hodinku sehnat věci na všechny crafty, co server nabízí. To je hlavní myšlenkou.

K Erutii jako ostrovu.
Znovu připomínám, že mentalita ztroskotanců by se měla ubírat směrem "how to get out of here" ... Přecijen, vemte to tak, že poměrně uzavřená a malá komunita lidí (a elfů a jiné havěti) se najednou ocitne na poměrně malé hroudě kdesi uprostřed oceánu. Z jedné strany tu máme Nevrlé Nagy, Slizké Silithidy, Bizardní bambusáky, Hnusnou Hordu a v vodách Žravé Žraloky. Jakž takž společnosti dává pocit bezpečí blízká přítomnost Milých Murloců, ale to je asitak všechno. Skutečně by z RP hlediska arathorské osazenstvo CHTĚLO zakládat, chceteli "kolonii" na takovémto místě? Nehledě na to, že by chtělo zvážit, kolik bytostí sem bylo dračicí přeneseno. Není ostrov moc malý pro tolik arathorských? Vidina Erutie z RP hlediska mi přijde logická (i když to většina populace serveru neerpí, proč?)

A systémové hledisko? To poze "papouškuji" slova týmu, kdy nespočetněkrát zaznělo "na Erutii bude" nebo "na Erutii se s tím počítá". Proto jsem zmínil, že by bylo vhodné podobný craft systém nahodit ještě před Erutií (optimalizovaný na současné ztroskotanecké podmínky), aby bylo alespoň o něco hrát ...
Zorak
Zorak
Výpomoc
Výpomoc

Poèet pøíspìvkù : 208
Join date : 02. 06. 14
Age : 29

Návrat nahoru Goto down

Crafty, craftíky a craftíčky Empty Re: Crafty, craftíky a craftíčky

Příspěvek pro Amaroth Mon Jun 09, 2014 9:17 pm

Ohledně profek znovu opakuju že považuji za důležitější balancy spellsystému a systémy statů, armorů a socketů itemů. Balancy jsou na první úrovni, která je sotva dokonalá a ani bych ji neoznačil za dobrou, ale už alespoň je ucházející. Nyní dělám staty a sockety, ty budou do příštího patche. Pak se můžu zabývat profkama. Za tím si stojím.

Dále, k RP hledisku, to jednoduše nemá moc co dělat s hlediskem herních mechanismů. Já komentuji OOC náhled a přístup, nikoliv RP, to by zde bylo poněkud mimo. A na závěr k vyjádřením GMek, patch dělám já, ne GMka. Odpověď "Na Erutii bude..." chápej především a v první řadě jako odpověď "Bude to, až to Amaroth udělá.". Protože o moc více se pod čímkoliv ohledně patchů neskrývá.

Takže ano, vím že nemáme profky, vím že nám chybí a nepovažuji tento fakt za zcela bezvýznamný, přesto jsou v mém žebříčku priorit sice vysoko, ale ne úplně na vrcholu.
Amaroth
Amaroth
Stvořitel
Stvořitel

Poèet pøíspìvkù : 966
Join date : 06. 09. 13
Age : 30
Postavy : Ignie

Návrat nahoru Goto down

Crafty, craftíky a craftíčky Empty Re: Crafty, craftíky a craftíčky

Příspěvek pro Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru